sexta-feira, 3 de maio de 2013

gabarito de ingles volume 1


GABARITO

Caderno do Aluno de Inglês – 7ª série/8º ano – Volume 1

Explorations

Página 3

1. 4.

2. Describing celebration dates 1.

3. 10.

4. 3.

5. atividades complementares para fazer em casa.

6. 14.

7. 10.

8. 4.

9. 22.

10. músicas, sites e filmes que podem me ajudar a aprender inglês.

11. Vocabulary Log.

12. Instant Language.

2

SITUATED LEARNING 1

DESCRIBING CELEBRATION DATES 1

Páginas 5 - 7

1.

(x) New Year’s Eve

2.

(x) are short.

(x) present descriptions.

(x) present opinions.

(x) are rather informal.

(x) make use of exclamation marks.

3.

a) (C)

b) (B), (M)

c) (C)

d) (B)

e) (B)

f)

(C)

g) (M)

4.

(2)

(1)

5.

a) Usually in September.

b) It lasts twenty-four hours.

c) People recite a blessing called “Kiddush” and have wine and an egg bread called
“challah”.

d) On the 4th Sunday of Lent.

e) They lived in their place of work.

6.

(x) These verbs report events in the past.

3

(x) These verbs end in -ed.

7.

a) played

c) studied

e) stopped

b)

watched

d)

planned

f)

arrived

Páginas 8 - 9

1.

a) Mother’s Day.

b) New Year.

c) Rosh Hashanah.

2.

(c) Usually in September.

(a) Second Sunday in May.

(b) January 1st.

3.

a) sent

c) received

4.

(d) I went with my brother and two friends from school.

(c) We decided to go there because my friends wanted to go fishing.

(e) We stayed in my aunt’s house, it is near a river where we went fishing.

(b) We traveled to the countryside, about 5 hours by car.

(a) It was in January after New Year’s Eve.

b)

moved

d)

were

4

SITUATED LEARNING 2

DESCRIBING CELEBRATION DATES 2

Páginas 10 - 11

1.

(x) Ancient Origins of Halloween

2.

(b) Samhain celebration

(a) All Saints’ Day or All-hallows

3.

The Roman celebrations were…

Pope Boniface IV…

On the night of October 31st…

Feralia and Pomona.

created All Saints’ Day.

the Celts celebrated Samhain.

2000 years ago in Europe.

The Celts lived…

4.

(x) February 14th.

A similar Brazilian celebration is “Dia dos Namorados”, on June 12th.

a) fell

b) wrote

c) signed

d) was

5. O verbo “to sign” não é irregular porque não está na lista de verbos irregulares,

termina em “ed” no passado e o dicionário o mostra como regular.

5

Páginas 12 - 13

1.

a) Monica traveled to New York last Carnival.

b) She spent six days there.

c) She visited Central Park.

d) She also saw two famous plays at night.

2.

(b) How long did she stay there?

(d) Where did she go at night?

(a) When did Monica go to New York?

(c) What did she do there?

3.

Regular verbs

enjoyed

called

hated

arrived

wanted

prepared

Irregular verbs

had

got

gave

bought

was/were

went

4.

a) had

b) went

c) enjoyed

d) arrived/got

e) gave

f)

was

g) called

6

SITUATED LEARNING 3

DESCRIBING FAMOUS FESTIVALS

Páginas 14 - 16

1. This Oktoberfest is celebrated on September 20-28.

2.

(x) Festival name.

(x) Date and place (city, state or country).

(x) How to buy and pay for the tickets.

(x) How to get in contact (site, phone, address).

3. As respostas podem variar. Exemplo: The famous Kitchener-Waterloo Oktoberfest

took place during September 20-28. People danced, ate snacks, and had traditional

German food and beverages. They also bought arts and crafts that were for sale.

Visitors paid for the tickets with credit cards or debit cards.

4.

(d)

(g)

(a)

(e)

(b)

(h)

(c)

(f)

7
S
h4.

a) told

b) went

c) jumped

d) stayed

e) watched

SITUATED LEARNING 4

PRODUCING A POSTER

Páginas 19 - 21

Os alunos trabalharão em grupos de quatro ou cinco para produzir um pôster
informativo sobre uma data comemorativa, que podem escolher ou inventar. Haverá
grande variação entre os textos, mas é importante que você ajude os alunos a:

• seguir as etapas propostas no Caderno;

• retomar o material estudado e produzido até este momento (como o pôster da
Situação de Aprendizagem 3);

• prestar atenção à organização desse gênero de texto (uso de cores e imagens, frases
objetivas e curtas etc.) e às informações que ele contém (nome da comemoração,
atividades, preços etc.);

• desenvolver o processo de escrita do rascunho, reescrita com base na correção (dos
colegas e/ou do professor) e edição da versão final.

Página 22

1.

(b) plural

(c) substantivo masculino

(a) substantivo

2. Porque os substantivos em português têm gênero (masculino ou feminino), daí que
“dicionário” seja identificado como sendo “substantivo” e “masculino”. Os
substantivos em inglês não têm gênero e, portanto, “dictionary” é identificado como
sendo apenas “substantivo”.

3. Porque o dicionário consultado provavelmente é destinado a falantes do português
que estão aprendendo inglês. Portanto, eles já sabem a pronúncia das palavras em
português.

4.

pl


/’hɑlədeI/


sf



sm-sf


sm

Think about it

Página 22

As respostas devem variar bastante. O objetivo é ajudar o aluno a perceber que um
falante de português que está aprendendo inglês e um estudante americano que está
aprendendo português têm necessidades e dúvidas diferentes. Por exemplo, o aluno
brasileiro precisa de informações sobre a pronúncia das palavras em inglês, mas não
sobre as palavras em português. No caso do aluno americano, a situação se inverte.
Assim, o ideal é que os dicionários sejam diferentes.
65



Nenhum comentário:

Postar um comentário